TKMS i Kongsberg w natarciu.

Kongsberg, poinformował 9 marca bieżącego roku, że wspólnie z thyssenkrupp Marine Systems i Atlas Elektronik oficjalnie rozpoczynają współpracę, której celem jest rozwój produktów ukierunkowanych na rynek okrętów podwodnych. W lutym rząd norweski podjął decyzję o zakupie w Niemczech 4 okrętów podwodnych, mających zastąpić starzejące się jednostki typu 210.

800px-The_Norwegian_ULA_class_submarine_U.S. Navy photo
Okręt Ula (typ 210) podczas ćwiczeń z amerykańskimi sojusznikami. Jednostki typu 210 wkrótce zostaną zastąpione przez znacznie nowocześniejsze okręty, także produkcji niemieckiej U212. Nowe okręty podwodne, tak jak poprzednicy będą wyposażone w systemy bojowe opracowane i wyprodukowane w Norwegii. Zdjęcie: U.S. Navy.

Norweska firma i jej dwóch niemieckich partnerów stworzą w Norwegii spółkę joint venture, która będzie strategicznym dostawcą systemów bojowych dla stoczni thyssenkrupp Marine Systems, budującej okręty podwodne.  Oferta zostanie ukierunkowana nie tylko na rynki wewnętrzne obu krajów, ale także obejmie cały świat. Spółka będzie odpowiedzialna za opracowywanie nowych systemów bojowych, produkcję i serwis. Pozwoli to wzmocnić pozycję norweskiego Kongsberga na międzynarodowym rynku, a także rozszerzyć ofertę niemieckiego koncernu stoczniowego. Przyczyni się do osłabienia pozycji francuskiego koncernu DCNS i szwedzkiego Saab Kockums w spodziewanych przetargach na nowe okręty podwodne m.in. w Polsce.

Dodaj komentarz